Головна » 2020 » Серпень » 27 » Готовність №1. Ефективне навчання під час пандемії. Готуємося до змішаного навчання.
09:54
Готовність №1. Ефективне навчання під час пандемії. Готуємося до змішаного навчання.

Готовність №1. Ефективне навчання під час пандемії.

Готуємося до змішаного навчання.

Готуємося до змішаного навчання:

 

Отже, з вересня почнеться епоха змішаного навчання. А це означає, що дистанційка покине нас ще не скоро. Добре це чи погано? Відповідь на це запитання буде у кожного своя, але якою б вона не була, ми маємо ретельно підготуватися до нового навчального року. Не дамо змішаному навчанню заскочити нас зненацька!

Є базові речі, без яких не впорається жоден учитель, вимушений працювати дистанційно. Про них і поговоримо!

Інструменти для дистанційної співпраці:

Робота вчителя – це постійне спілкування з учнями. Чудово, що людство винайшло інтернет і створило безліч корисних програм. Погано, що доступ до Всесвітньої мережі є не у всіх, а комп'ютерна грамотність населення не така висока, як хотілося б. Утім, наші неймовірні вчителі вже продемонстрували, що можна зробити, якщо є ентузіазм і бажання навчати! 

Тож поки що є час пригадати нюанси користування ресурсами та платформами для дистанціїної роботи з учнями, які стануть у пригоді і під час змішаного навчання. Пригадайте, як:

У березні ми переналаштовувалися дуже швидко, часу на роздуми не було, тому й обирали для роботи часто не найзручніші особисто для себе варіанти. Тож зараз є час подумати над тим, якими платформами хочеться та зручно користуватися вам, що більше подобалося учням. Це дозволить зробити роботу значно продуктивнішою і результативнішою.

Знання:

Звісно, ми знаємо не все. Навіть більше – ми й не мусимо знати все! А карантин змусив чи не кожного педагога перетворитися на вчителя інформатики. Адже довелося не лише опановувати нові технології, а ще й допомагати учням, які теж далеко не всі з легкістю впоралися з комп'ютером. Онлайн-інструментів, які допоможуть організувати дистанційне та змішане навчання дуже багато, і кожен із них цікавий, і чи не щодня з'являються нові. Але опанувати їх самостійно не завжди просто. 

А щоб дізнатися, як працювати з новими ресурсами та у нових умовах, які методи використати, варто постійно працювати над підвищенням кваліфікації. Зараз якраз є час! 

Зв'язок із учнями:

У школі все просто: вчитель та учні бачать одне одного, постійно підтримують контакт. Тож досвідчені педагоги одразу розміють, чи «схопили» учні нову тему, чи «зайшла» вона їм, чи потрібні додаткові пояснення. А під час виховних годин можна було обговорити нагальні питання, поділитися досвідом і просто розказати щось цікавеньке. Що вже говорити про те, що під час перерви будь-яка дитина могла прийти до вчителя просто порадитися чи поділитися чимось важливим. В онлайні все дещо складніше. 

Ми ще не звикли працювати дистанційно настільки, щоб «зчитувати» емоції співрозмовників. І хоча всі говорять про те, що відеодзвінок – чудова альтернатива звичайному спілкуванню, ми розуміємо, що все не так ідеально. Утім, організувати ефективну роботу все ж реально. Для цього:

  1. Створіть ефективний розклад онлайн-занять. 
  2. Сплануйте траєкторію вивчення матеріалу.
  3. Визначте, як спілкуватиметеся з учнями. Якийсь із месенджерів точно здається вам зручнішим, а може ви взагалі створили групу класу на Facebook чи спеціальну папку для завдань на Google-диску. Немає правильних чи неправильних ресурсів, є лише зручні та незручні, але варто визначитися з ними заздалегідь і не створювати собі зайвих проблем.
  4. Створіть навчальні матеріали. Просто відправити дітей читати параграф – не варіант. Під час змішаного навчання ми маємо допомгти учням самостійно розібратися з тим, чого він ще не знаю та не вміє. А зробити це він зможе лише за наявності додаткових навчальних матеріалів, інструкції для роботи з ними, поради та підказки.
  5. Подумайте над мотивацією. Під час карантину багато хто з педагогів помітив, як змінилися учні. Ті, хто не надто добре працював у класі, раптово показали чудові результати і навпаки. Але дистанційка втомила всіх, тож передбачити, які результати будуть у вересні, складно. Як мотивувати учнів до навчання? Єдиного рецепту немає, необхідно працювати індивідуально з кожнем учнем. Комусь допоможе індивідуальна консультація, комусь – групова робота з однокласниками, а комусь – новий метод.

Пам'ятайте, що зв'язок із учнями – найголовніше. Без цього ви точно не зможете досягти успіху. 

Оцінювання ефективності:

Зараз у МОН і МОЗ говорять про змішане навчання, коли дистанційка та відвідування школи поєднуватимуться. Але у березні-травні школа вже пережила і складніші часи. Яким був карантин особисто для вас і ваших учнів? Спробуйте неупереджено оцінити ефективність такої роботи:

  1. Напишіть два списки: позитивних і негативних моментів дистанційного навчання.
  2. Визначте, що вдалося реалізувати, а що так і лишилося недосяжною мрією.
  3. Пригадайте, як ви впоралися з негативними моментами.
  4. Збирайте відгуки учнів та їхніх батьків (упевнені, їх було багато!).
  5. Порівняйте досягнення учнів під час очного та дистанційного навчання.
  6. Подумайте над тим, що можна було зробити інакше.

Такий підхід дозволить зрозуміти, чи у правильному напрямку ви рухаєтеся. Можливо, варто змінити стиль викладання або дібрати нові методи роботи з учнями? А може варто навчитися чомусь новому. А може ви все робите правильно і вже вийшли на орбіту дистанційного навчання! Тоді можна обирати нові маршрути та досліджувати нові зірки.

Таке оцінювання корисне не лише зараз, під час підготовки до нового навчального року, а й протягом року. Загалом роміжні підсумки варто підбивати хоча б раз на місяць, це надзвичайно корисно для розуміння, куди ж рухатися далі. 

Підготовка:

Так, кожен учитель – професіонал, який чудово знає, які методи працюють саме з цим класом, що необхідно розказати та як. Але проблема у тому, що все це працює під час традиційного навчання, а от чи працюватиме в умовах змішаного? Доведеться пробувати та одразу без жалю відкидати варіанти, що не виправдали надій. Утім, ми вже пройшли карантинне завершення минулого навчального року, а отже певний досвід уже є. Також необхідно підготувати нові додаткові матеріали для навчання, обрати корисні ресурси та додатки. Головна роль тепер саме у них, а не, наприклад, у плакатів. 

Ретельно розписуйте сценарій уроку. Принаймні перші рази. Усе ж таки змішане навчання – нова родзинка, яку ми ще не так добре роздивилися, як хотілося б. Тому втрачати час просто немає можливості! І пам'ятайте: всі учні мають бути у рівних умовах. А це: ідентичний об'єм інформації, однакові (чи однотипні) завдання, одні й ті самі підручники чи додаткові матеріали.

Але найголовніше: спокій і ще раз спокій! Наші вчителі неймовірні і вони вже впоралися з дистанційним навчанням, а отже впораються і зі смішаним!

Переглядів: 165 | Додав: iowbak2017 | Рейтинг: 0.0/0
Всего коментарів: 0
avatar